2009-01-12

Vinterhjärta

Vintermunnar
Där man kan se varje ord av värme
.
Moln som lovade att sväva mig iväg
Molnen mellan våra kyssar
.
.
Man ska tydligen begrava sig i den kalla snön
Det blir tydligen varmt efter ett tag
.
Men dina moln sa att jag aldrig behövde oroa mig
.
I samma takt fick mina ögonfransar kristaller
Frost som blev vackert och dekorerade mina ögon
.
.
När bakgrunden var doftlös
Doftade allt annat underbart
.
Det doftade varmt från hemmen
Det doftade liv från träden
Fyllde mina näsborrar
Och jag kände att jag levde
.
.
När bakgrunden var doftlös
Doftade du kärlek
.
När bakgrunden var färglös
Var allt annat vackert
.
Fotspår i marken som ledde till dörrar
Ljuset innanför dessa
.
.
När bakgrunden var färglös
Såg jag dig
.
För en liten liten stund...

1 comment:

Emelie said...

Jo, jag är benägen att hålla med.
Få människor har jag träffat som är så störig som honom :D