2009-01-30

Moving up

Jag fick ett mail idag från jobbet jag sökt där de stod att de ville träffa mig för en anställingsintervju. Yes! Nu är jag inte bara ett steg närmre ett jobb, jag är ett steg närmre ett jobb, en lägenhet och gesällen. Det kunde inte flyta på så mycket bättre.

Innan sommaren är slut så ska jag ha:
  • Jobb
  • Lägenhet
  • Gesällbrev
  • Körkort
  • En resa genomförd och en annan planerad

Om allt det går som jag vill så kan jag verkligen inte ha något att klaga på. Då har jag genomfört alla mina större mål och kan börja leka!

Jag lyckades i alla fall somna om imorse, det var riktigt skönt. Det finns vissa sätt att somna på som är bättre än andra och för mig är en av dem att somna utmattad i soffan framför nyhetsmorgon. Jag tror gamla minnen från då jag var barn hoppas upp i skallen på mig. Varje morgon innan skolan så åt jag alltid min frukost framför Latjolajban som nyhetsmorgon sände. O nu får jag fortsätta sova! Och utanför fönstret hör man allt folk som startar sina bilar och far iväg till jobbet. Det är sådana gånger jag älskar att inte jobba. Innan jag hann somna så visade de ett inslag om en ny visning på en galleria. Där fanns det en konstnär som hade gjort en staty där en man spyr upp sig själv. What?! Ja, för 40.000 kan du få ha den hemma i ditt vardasrum. Jag kan förstå och tycka om tanken bakom statyn men inte satyn i sig själv! Nej, konst kan jag inte påstå att jag förstår mig på. Men den fulaste av dem alla måste ändå vara "konstvärket" som var gjort av bråte från gallerians lager. En dator, några stolar och konor m.m. påstår sig vara fantastisk konst.

No comments: