2009-01-14

Me and my friends.

Första gången jag drack, någonsin, var jag om jag kommer ihåg det rätt lilla 12 år gammal. Skulle dock fylla 13 tål att tilläggas. Det var naturligtvis med Fanny. Vi var på 50 års kalas och smög ut i skogen för att dricka svåra smugglade öl. Jag tyckte det smakade SKIT! Men, gratis är "gott" så vi pimplade vidare. Därefter gjorde vi en liten häxblandning på vin, vodka, cider och öl. Mumma. Konstigt nog blev jag aldrig full den kvällen. Kan ha varit för att jag nog spottade ut mer än vad jag fick i mig. Men någon som däremot blev full var Fanny. Vi hade sedan en väldigt besvärlig, rolig och nervös kvällsfika med min mamma. Det var tur att hon inte kände Fanny då (Det var kvällen vi lärde känna varandra). Ja, sedan var vi ju så små så hon såg det nog inte ens som en möjlighet för oss att vara onyktra.
Ja, första fyllan var ju i Bulgarien, men det är en helt annan historia.

Jag och Fanny.
.
Jag har i alla fall kommit fram till att de flesta av mina närmsta vänner har jag en tendens att dricka med. Mycket.
  • Kate- Ja vi lär nog pimpla både fredag och lördag om jag känner oss två rätt. Det är inte helt främmande för oss att smuggla in sprit på krogen och sedan sitta och synda inne på toaletterna.
  • Lars- Han kan verkligen vara en stor supare när han har sina perioder. Men det var däremot länge sedan vi festade tillsammans. Kan vara för att vi i stort sätt aldrig träffas. Men pratar man 1-2 ggr om dagen håller man sig tajta ändå.
  • Fanny- Ja, som sagt. Vi kan dricka var som helst, när som helst. Alltid.

Den enda som håller mig kvar på jorden det är nog Johanna. Hon dricker i stort sätt aldrig. Och tur är väl det för om alla mina vänner hade varit samlade och Johanna inte hade funnit hade jag supt min lever till en gulasch för länge länge sedan.


2 comments:

Anonymous said...

HAHAHA!! Sa javla ratt =)
Jag minns den dar kvallen. Eller ja, rattare sagt, jag minns att den hande, men jag minns inte vad som handa =)

Anonymous said...

Haha, toaletterna är bäst!