2009-01-27

Min egen unika att göra lista.

En liten lista med mina framtidsplaner som skall ske inom en något snar framtid:
  • Skaffa mig en egen lägenhet i stan
  • Lära mig spela gitarr
  • Hoppa fallskärm
  • Resa
  • Ta mitt körkort innan sommaren är slut
  • Börja ta mig tiden att läsa igen
  • Lära mig något jag inte trodde att jag skulle kunna

Gärna även komma till insikt om vad meningen med livet är då det är en fråga som hemsöker mig dagligen. Kanske att jag då äntligen kan få börja somna på nätterna. Men, jag antar att det kommer ta ett tag innan jag får det svaret. Och bra är väl kanske det. Annars kanske man skulle ge upp att leva. För den frågan bör bära alla svar. Och vad är det för mening om man vet allt?

Jag tror att jag istället för att grubbla måste lära mig ta saker för det de är. Acceptera det jag redan vet och ta resten som det kommer. Leka lite med min impulsiva sida och se vad som händer. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag börja göra det imorgon, och imorgon och imorgon...

No comments: