2009-01-03

Daddy dearest












Pusst. Pratade nyss med min pappa och berättade att min mobil blivit stulen. Jädrar var nervös jag var men det gick ju jätte bra! Trodde han skulle bli arg på mig :( Men icke. Jag hade istället en jädra tur. Han är nämligen i Thailand just nu så han undrade om inte han skulle köpa med sig en telefon därifrån! Iiiih.

- Jag ska antagligen hem någon gång nästa vecka, jag skulle ju kunna köpa med mig en telefon.
- Vaah?! Asso, jaha. Ja det vore ju jätte jätte jätte snällt.
-Vilken vill du ha då?
- Erhm, ja jag vet inte, jag har inte tänkt på det. Vet ju att Sony Ericsson s500i är rätt bra.
- Ok, eller en Apple Iphone?
- Ja, jo, de är nog säkert jätte bra de med!

Jösses Amanda! Glad är jag kan man ju säga. Måste ju dock säga att jag verkligen älskade min Nokia N95. Ganska ny var den ju också. Kommer nog att sörja den men vill nog inte ha en lika dan. "Skulle bli för jobbigt att se på den varje gång" Haha. Faktiskt, hade ju hela mitt liv i den telefonen. Och alla mina bilder från Thailand som jag inte hunnit sparat på datorn. Fasen. Men men, ny telefon, nya minnen :)

Men som sagt, är lite osäker på vilken telefon jag ska välja. Visst, Iphone är ju "nya grejen" men det finns även saker med den jag inte gillar. Var in på Telia här om dagen och då var det någon som pratade om att det inte finns någon Bluetooth på den och det verktyget är jag ju en flitig användare av. Sedan vet jag inte heller om jag inte skulle bli gaalen efter ett tag med touchscrren. Ja, svårt val. det kanske är lika bra att ta en "vanlig" telefon. En Iphone kan man ju spara till sedan.

No comments: