2009-01-25

Kreativiteten vill ha ett utlopp

Hela dagen har det kliat i mina fingrar. Jag måste få klippa någon innan jag klipper till någon. Hih, vad finurligt! Nej men allvarligt, jag saknar det! Det funkar inte att bara jobba extra, jag går snart sönder. Men på ett sätt är det ju bra för nu har jag tagit upp min teckning igen. Något måste jag ju göra. Blev riktigt stolt över mig själv. Jag har sedan jag var liten haft en besatthet över att jag inte kan rita hästar. Men idag fick jag faktiskt till en enhörning som man nästan kunde förstå vad det var! haha.

Åh, o jag saknar att gå på visningar, Doften av hårfärg, stresssen och allt kaffe!

Men imorgon ska jag i alla fall lämna in min CV till en ny salong som ska öppna här i stan. Jag måste ju höra mig för i alla fall. Jag vet att jag ska få jobba på Attityd sedare, men det är ju då. Jag behöver ju pengar nu. Och jag klarar inte av att bara sitta hemma om dagarna. Och man måste ju alltid se alla möjliga alternativ. Vem vet, jag kanske skulle trivas ännu bättre på den nya salongen? Vi får se. Ett steg närmare ett jobb i alla fall.

Men så länge får någon gärna hojta till ifall ni får nys om någon hårvisning. Måste ju även hålla mig uppdatterad.


Nu ska jag hoppa in i duschen, dra på mig pyjamasen och dricka te. Det är ju söndag idag! Har legat med migrän hela dagen så jag får väl ha det mys pys nu istället.
.

Ja just det! Jag har även bestämt mig för att jag ska lära mig att spela gitarr. Någon som har lust att lära mig? Annars kommer jag, när min första lön kommer köpa mig en gitarr, en självhjälpsbok och fixa det själv, för nu jävlar! Har alltid velat kunna spela gitarr och man måste ju börja någonstans. Även fast jag kanske bara kommer att kunna spela en bonde i vår by så är det ju ändå mer kunskap än vad jag hade från början, eller hur?!
.

Sov gott
P&K

No comments: