2009-01-30

I am my mama's pimp!

En fråga, vad gör jag vaken nu? Jo min mamma väckte mig klockan kvart i 8 imorse. Jag hör hur hon tassar omkring utanför min dörr, tar i handtagen, men ångrar sig. Samma visa säkert en 3-4 ggr tills hon väl tar modet till sig...

-"Johannaaaa..."
-"Örhm, vah?!"
-"Inte tror du kanske att..."
-"Jaaa?"
-"Kan du fixa mitt hår tills att jag ska ut ikväll?"

Jajemen, det var bara att masa sig ur den varma, fluffiga, sköna sängen för att fixa mammas hår. Inte nog med att jag ställde mig o klippte henne kl 11 igår natt. Hehe. Men hon är ju så söt min mamma så det är klart jag måste göra det! Hon vill ju vara prima fin när hon ska ut ikväll. O det är hon ju inte så ofta. ( Ja, ut alltså).
Så ikväll ska alla mina kompisar ut. Och min mamma. Själv sitter jag hemma och är hundvakt. Snart fryser nog helvetet till is det med.

Det känns snart lite som om jag lever någon annas liv. Inget i min vardag känns bekant, förutom ett och annat ansikte. Jag sitter ju aldrig hemma på helgerna. Eller inte på veckorna heller. Allt har som fallit ur gängorna på något sätt när jag inte jobbar längre. En soffpotatis är vad jag har blivit. Funderar på att köpa mig ett par fleece tofflor och en ylle tröja snart. Då kan jag riktigt passa in bland alla mina böcker. Osså ska jag skaffa mig 28 katter och ha en egen grav ute på balkongen. Ska sluta öppna dörren och skaffa min en varning för hunden skylt. Ska jag göra något så ska jag göra det på riktigt!

Andra förslag mottages varmt...

No comments: