2009-01-15

Intrigfylllt uppvaknande.

Vaknade hur trött som helst "imorse" så jag tänkte att jag skulle ta en dusch för att piggna på mig. Mitt i shamponeringen hör jag ett "poff" ljud också blev det svart.
Jag brukar aldrig vara mörkrädd förutom just i badrum. Leken svarte madam som man gjorde i badrumen som barn är fortfarande fastetsad i mig. Ja så panikslagen och med shampoo fulla ögonen bastämmer jag mig för att rusa till dörren. Men glömmer den lilla detaljen att jag står i ett badkar. Outsch!
Som en blöt överkörd katt försöker jag famla mig ut ur mörkret men förstod sedan att lyset hade gått i hela lägenheten, ja till och med i hela stan. Så då tänkte ja att jag fortsätter det jag höll på med men med öppen dörr för att släppa in lite ljus. I godan ro står jag där enda tills jag hör ett OJDÅ i dörröppningen.
Ja, det var riksbyggen som skulle komma o kolla på badrumsmattan. Min kära mamma hade visst glömt bort att meddela mig om detta.


Efter det här var jag mer än pigg vill jag lova.

1 comment:

Anonymous said...

HAHAHAHAHAAA :D