2009-01-03

Vad hände år 2008?

  • Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?

Jag reste till Thailand, tog studenten, fick min första anställning på en salong mm.

  • Höll du några av dina nyårslöften?

Jag lyckades ta studenten trots att jag var sjukskriven majoriteten av 2:an. Det var det enda nyårslöftet jag hade.

  • Blev någon av dina vänner förälder i år?

Inte vänner, men bekanta.

  • Vilket datum kommer du alltid att minnas?

Oj, jag är värdelös på datum. Men 11/5 såklart, det var ju då jag tog studenten. Det andra är det upplevelserna jag kommer minnas och antagligen inte datumen.

  • Vad var din största framgång 2008?

Ja, åter igen att jag lyckades ta min student och att jag dessutom gick ut med klart övervägande MVG. Om jag inte missminner mig så hade jag ett medel på runt 18. Helt klart bland det jag är mest stolt över i mitt liv.

  • Största misstaget?

Att jag låtit vissa människor påverkat mig och trycka ner mig. Oviktiga människor dessutom.

  • Har du varit sjuk eller skadat dig?

Sjuk som influensa och sådana saker naturligtvis. Annars inget annat vad jag kan komma ihåg.

  • Bästa köpet?

En vila-ut-mig-efter-skola- resa till Stockholm med min kära Johanna. Bodde på hotell, gick på premiären av Sex and The City filmen och shoppade loss som galningar. Saker går att ersätta det är upplevelser som dessa som verkligen betyder och de stannar kvar för evigt.

  • Sämsta köpet?

Ett par byxor och en tröja som jag köpte när jag abslout inte hade råd och som jag använt 1 gång.

  • Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008?

Oj, det var svårt. Jag lyssnar på en viss musik under en period så när jag åter igen lyssnar på musiken så får jag en sådan där konstig känsla i magen och alla minnen kommer tillbaka. Som runt augusti-september nötte jag Coldplays album. Då tänker jag tillbaka på tiden då jag var intresserad av en speciell kille och jobbade Trudes. Lyssnade på Ipoden varje morgon innan jobbet och eftersom jag vantrivdes där medför låtarna blandade känslor.

Leona Lewis låt bleeding love för tankarna tillbaka till Thailand och DAD lauh and a half är sommar. Det finns en massa. Sedan är det ju alla låtar som spelades på nedräkningsfesterna inför studenten.

  • Är du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ja, det nya året har ju precis börjat så det är lite svårt att säga, men jag hoppas på det bästa! :)

  • Vad önskar du att du gjort mer?

Tagit mer hand om mig själv och inte låtit vissa saker stoppa mig!

  • Vad önskar du att du gjort mindre?

Stressat. Pusst.

  • Blev du kär i år?

HAH! Näe du, har aldrig i hela mitt liv varit kär.

  • Hur många förhållanden hade du i år?

Noll.

  • Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Jag tog det väldigt lugnt. Fikade med några vänner och öppnade paket. Var däremot ut på helgen och då firade vi lite extra.

  • Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Oj, väldigt blandad so vanligt. Mycket Weekday dock!

  • Vem saknade du?

Ja, det var inte svårt! Min bästaste bästa Fanny såklart som lämnat mig för USA. Och även något inslag av saknad till min pappa har säkert infunnits.

  • Årets snällaste?

Mina otroligt fina vänner som ställer upp i vått och torrt.

(Denna lista är lånad av Madelene)

No comments: