2009-02-08

Vinpimpling och sträckläsning

Ännu en underbar söndag. Jag vet inte vad det är med de här dagarna men vad jag en gör så har de en tendens till att bli nästintill perfekta. Har suttit hela kvällen nu och druckit lite vin o läst en massa. Åh vad jag har saknat böcker! När jag väl börjar läsa så gör jag inget annat. Jag har med mig boken överallt. Om jag inte är hemma så finns den i väskan så jag kan plocka upp den så fort jag har tillfälle. Nu har jag läst ut alkemisten, jätte bra var den. Så nu läser jag spelkortsmysteriet. Det är i den boken karaktären söker en vettigare bok om filosofi, därav skrev författaren Sofies värld som jag också har på nattduktsbordet. Ja, det är ju inte lika tjock som sofies värld men däremot kan man ju inte direkt påstå att texten är så mycket större. JAg är en ganska så etablerad läsare men jag har nog aldrig tidigare sett en sådan liten text! Känns ungefär som att en jämnförelse med Words storlek 7-8 skulle stämma ganska bra.













Read . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . Read and be aware

No comments: