2009-02-08

Resa!

Jösses vilken underbar dag. Jag och Johanna tog med oss vovven och gick ut på "ängen" o lekte med hunden. Det kan man kalla djuuup snö! Men vi ramlade, skattade och förvandlades till snömonster. På vägen hem såg vi en flock med rådjur på 6-7 stycken också. Så fiina.
Nu har vi äntligen bestämt vårt resmål också. Fan vad jag längtar!
Såhär ser planen ut (Det är ok att bli avundsjuk):

Vi flyger från Sverige och landar någonstans i Kina. Stannar ca 10 dagar och se allt som går att se. Jag har alltid sagt att jag måste se kinesiska muren innan jag dör.
Sedan far vi vidare till Fiji där vi mår allmänt gott och solar o badar. Sedan flyger vi från Fiji till Nya Zeeland. Väl där åker vi buss genom landet. Jisses. Blir alldeles till mig i brallan.

Så på onsdag ska jag och Johanna sätta oss på biblan och plöja reseböcker. Tyvärr kommer inte den här resan hända på ca ett år men då har jag ju i alla fall något att se fram emot. Att jobba blir kanske inte så jobbigt tillslut!

Kina och kinesiska muren

Fiji

Nya Zeeland

Ska dagdrömma mig vidare nu. Hade tänkt ta en tripp till Cuba och Mexico också i min egen lilla värld. Vem vet, jag kanske snart är där på riktigt med. Eller vad säger jag. Jag ska vara där på riktigt snart. Så det så!

Det finns inget bättre än att resa (L)






No comments: