2009-02-21

Ny dag nya tag!

Vaknade ganska tidigt imorse av att telefonen ringde. Men allvarligt talat, varför ringer man någon kl halv 9 en lördagmorgon?!

Ja, men den här gången var det ju faktiskt ganska skönt att vakna i tid. Man hinner ju med så mkt mer.

Nu sitter jag o dricker mitt dagliga te påpyllsad för en lång prommenad med Johanna. Jag funderade på att åka och träna men då kändes en prommenad i det fina vädret mycket mer lockande än att stå på ett löpband där den enda odören är svett. Nej, jag föredrog friskluft idag. Men jag börjar verkligen märka av "min nya livsstil" nu. Jag har börjat äta mycket bättre mat och både äter och tränar regelbundet. Men jag tränar inte alls som en tok som jag gjort i mina tidigare perioder. Det håller inte längden. För något år sedan kunde jag träna två gånger om dagen säkert 5 gånger i veckan. Det är inte bra! Dessutom, helt ärligt, vem fan orkar träna så i längden? Man tröttnar så mycket fortare då istället för att göra träning till något man inte kan vara utan.
.
Nej, nu får jag inte längre dåligt samvete ifall jag bara tränat en enda gång en vecka. För när man börjar få dåligt samvete över sin träning, ja då har man en helt fel relation till den. Nu bygger jag succesivt upp min kropp istället för att chockträna den. För när man gör det och missar några träningar så får man mycket mer ångest och man trycker att kroppen försvinner mycket snabbare.
.
Efter allt prat om allt detta så kom jag just på att jag faktiskt fuskat. Jag har inte ätit någon lunch idag! Hmm, inte bra. Tur att jag åt en riktigt stor frukost.
Nej nu ska jag ta o göra mig en kycklingsallad och dansa vidare till Robyn och Kleerup. O ja just det! Ni som kommenterar, kan ni inte skriva era namn istället så jag vet vilka som läser bloggen? Det är ju så mycket roligare då :) Och ni andra som läser men inte har kommenterat, ni kan väl lämna ett litet avtryck? Det är så många som läser som jag inte har någon koll på vilka det är.

No comments: