2009-02-07

Östersundsrevyn.


Nu ligger jag i min säng nerbäddad under duntäcket och fryser som en tok! Är iskall enda in i märgen för jag har försökt värma mig med all; kaffe, te, en dusch och när det inte hjälpte ett bad och en massa kläder. Men blev så sjukt kall när jag stod ute idag och väntade på bussen i evigheter. Skulle iväg på Östersundsrevyn som började kl 3. Vart över 2 ställer jag mig på busshållsplatsen och väntar på bussen men den kommer aldrig. Sedan kommer det annat folk som säger att det går en 14 halv 3. Ja, men jätte bra tyckte jag! Då skulle jag ju hinna i alla fall. Men 20 i så tittar jag i busslistan men då har de glömt bort att det är lördag så det går ingen fler buss så jag skulle komma fram i tid. Träffade på en Lotta och frågade ifall hon visste någon som bodde i torvalla som kunde skjutsa mig. Men det gjorde hon inte så hon kom med förslaget att knacka på hos en granne. Så hos en helt främmnade människa stog jag och tiggde om skjuts! Jag som hatar att snylta. Men skjuts fick jag. Ja, efter att vi skottat fram hans bil det vill säga. Pusst.

Men det blev ju bra tillslut i alla fall. Istället för pengar ville han ha sig en klippning så det var ju perfekt. Det är bra skönt att vara frisör ibland. Ja, men allt som allt var det ju lätt värt kylan. Revyn var tokroligt! Jag älskar ju Patrik Zackrisson. Det var inte bara en gång jag vek mig av skratt kan jag ju säga. Så tack så mkt för att jag fick följa med Petter.

Nu ska jag ta mig en treo o lägga mig o sussa. De parfymstinkande tanterna har gett mig huvudvärk. WHY?! Tydligen så har ju tanterna ingen doftsinne så varför ska de ha parfym över huvud taget?
Jaja, kanske treon kan ta bort lite ryggvärk på en gång så jag kan sova riktigt gott inatt.

No comments: