2009-02-16

Mina älskade...

Älsklingar har släppt ny platta. Som vissa kanske vet så har jag en förälskelse i D-A-Ds Laugh and a half. Jag kommer igåg första gången jag hörde den som om det vore igår. Jag satt i bilen och lyssnade igenom ett kasettband (detta är allstå väldigt länge sedan!) och helt plötsligt dök denna låt upp som om den var skänkt från ovan. Sedan dess har jag varit fast! Men jag måste erkänna att deras tidigare musik tilltalar mig mer men nog har jag hittat några godingar även på denna platta. Men ingen låt kommer någonsin att ta Laugh and a halfs plats.
Jag har så sjukt många minnen till den låten. Som i somras när jag, Patrik, Sara, SAndra och Victor satt i parken och drack öl och Victor plockade fram girarren. Åh, jag blir varm i hjärtat. Det är den låten som är min drivkraft till att kunna spela gitarr.

Ja, mycket musik har det blivit i bloggen den senaste tiden, men det har tagit upp mkt av min tid på sistone. Nu ska jag sitta o lyssna igenom plattan tills jag somnar gott på kudden.

No comments: