2009-02-15

Badhusparken

Åh vilket underbart väder det har varit idag! Jag är nyförälskad i den underbara vintern! Nej, jag vill inte ha sommar. Nej, jag längtar faktiskt inte alls. Inte nu när medvind har öppnat i badhusparken. Satt där o glassade mig i solen hela dagen idag. Tok sjuk men jag kunde inte bara sitta inne. Satt o drack varm choklad, grillade korv och myste med hästarna. Jag skulle gärna viljat åkt långfärdsskriskor och gått en tur runt Frösön men kroppen tillät inte direkt det idag. Träffade på Kalle o han bjöd mig på en kolbulle också. Då blev jag en mycket glad flicka! Men trots all korvstoppning så kurrade magen så vi drog en Pause-runda till. Efter mycket te med massa honung och en macka så var jag mycket mätt o belåten. Det blir nog en sväng imorgon med ifall jag inte har feber. Har faktiskt klarat mig utan det hela dagen men nu känner jag att den har hittat mig igen. Den gick nog bara vilse ett tag.

Nu sitter jag o nöter Anna Ternheim. Hon har snart en spelning på gamla teatern och jag och Johanna ska självklart dit! Leaving on a mayday, it's genius! Snart blir det film, o nybakta bullar med O'boy! Åååh, vad jag älskar vintern just nu. Ja, i alla fall när det är soligt. Funderar på att hyra tunnan i badhusparken en kväll. Bada isvak, basta o bada tunna, allt jag saknar under somaren. Så man måste ju passa på. Någon fler som vill vara med?

No comments: