2009-05-03

En fånge av solen

Ja inte kan man göra mycket annat än att sola sånna här dagar. Årets bränna har nu börjat ta form och man känner sig fräschare än någonsin. Jag älskar det! Jag har suttit ute från ca halv 12 idag tills att klockan slog 16.00. Nu sitter jag och funderar på middag men har inte alls någon fantasi förutom krogmat. Jag vill sitta på en uteservering och äta. Inte proppa i mig makaroner och korv framför tv:n eller något annat tragiskt. Vi får se vad jag hittar på.

Också måste jag bara ställa en helt ovesentlig fråga. Varför i helvete måste vi tjejer vara så jävla svartsjuka för? Och elaka när vi är det? En av mina närmsta vänner har skaffat tjej och helt plötsligt är jag som bannlyst. Osäkerhet. Jag vet. Men varför kan tjejer inte bara förstå att alla killar kommer med ett bagage? Vi har känns varandra i evigheter och vet allt om varandra. Och helt plötsligt av en handvändning gick det och blev negativt.

Jäkla tjejer.
Ibland förstår jag mig inte på oss.

No comments: