2009-05-10

The bill is high!

Fy fan vilken rolig kväll jag hade igår!! Efter en flaska skumpa så var jag om möjligt ännu mer pepp än innan. Och som grädde på moset så hade jag ju jätte bra sällskap av Frida och Sandra. För första gången på evigheter hade jag sjukt roligt på G III. Och fröken Johanna dansade som aldrig förr. Japp, med gips och hela köret. Ställde undan kryckorna och rockade loss till dunder musik. Träffade även bartendern där, off work och det var en annorlunda upplevelse. Vi har ju inte direkt pratat många gånger och när vi väl gjort det har det liksom varit på en väldigt professionell nivå. Liksom " Hallå där, vad får det lov att vara? Allt bra ikväll?" Men nu var det stora kramen och när jag var på väg att gå så tog han tag i min hand, drog mig tillbaka och gav mig en puss på halsen. Vad hände där liksom?! Haha, ja så kan det gå. Och efter en efterfest var jag otroligt trött och ringde taxi. Även där var det en mycket konstig snubbe. Trodde nästan han skulle hjälpa mig enda till sängs! Hahah. När han hörde att jag hade trappor i lägenheten så frågade han ifall han fick bära mig upp för dem. Hello!? Ja, det var tur han var ung i alla fall, annars hade han nog åkt på en smocka.



Halv 4 inatt låg jag till sängs och vaknade av ett sms en halvtimma senare där mamma skrev att hon var framme i Grekland. Den lilla råttan. Jag hade gärna velat följa med och bo på 5 stjärnigt hotell med havsutsikt, ligga på stranden och besöka fabulösa spa-anläggningar. Men men... Vad är väl en bal på slottet...

Huvudet var i alla fall väldigt snurrigt när jag kravlade mig upp från sängen klockan 10 imorse. Känner mig faktiskt fortfarande lite konstig i luvan. Så, jag som aldrig varit bakis tycker detta är fruktansvärt jobbigt. Men nog hade jag ork att gå hem till Johanna och baka en chokladkaka idag i alla fall! Kan det finnas någon bättre bakismat?

No comments: