2009-04-29

I have no clothes!!

Jag vakna klockan 9 imorse av att telefonen ringde. Jag svarade lite förvirrat och i andra änden var det ortoped mottagningen.

"Ja, du har en tid hos oss nu, vi väntar på dig"
"Ööhm, vad är det för dag?! Vad är klockan?! "
"Det är onsdag och klockan är 9"
"Men jag hade tid hos er imorgon 10.30"

Nyvaken slänger jag på mig nå kläder som ligger i fotänden, slänger in en tandborste i min mun och hoppar på bussen. Osså hittar jag tidlappen det så fint står torsdag den 30 april 10.30 på. De jäklarna hade bokat om min tid men glömt skicka en ny tidlapp. Smart! Så eftersom jag var "försenad" hade jag inte en enda tid inbokad. Så jag fick sitta 1 timma för att komma in till läkaren och göra om gipset. 2 timmar innan jag fick komma in på röntgen och ytterligare 1 ½ timma innan jag fick träffa läkaren igen. Åh, vad jag spyr på det där sjukhuset nu!

Ja, osså smart som jag var så hade jag ju tagit på mig JEANS! När jag ska gipsa?! Vad tänker jag med? Jag kommer inte få av mig de här jävla byxorna och de är jätte skitiga. Och om jag får av mig dem, vad ska jag ta på mig för byxor? Gipset är ju blött så det är ju svullet och jätte stort. Nej, men jag får sitta på pause i byxor som stinker och är solkiga. Jag funkar inte på morgonen, så är det ju bara.
Jag kanske kan göra om byxorna till shorts?

No comments: