2008-12-13

Vinterhjärta

När jag vaknade imorse och kände mig för första gången på länge något utvilad. Satte mig upp i sängen och började dagen med att se Törnrosa. Åh vad jag älskade den filmen när jag var liten och jag har heller inte sett den sedan dess. En riktigt mysig nostaglitripp.

Innan frukosten gick jag på en underbar vinter promenad. Gick längst hästhagarna när det lukdade hö. Förbi husen där röken steg från skorstenarna och gården där de gjorde kolbullar.
Jag fick en helt underbar känsla i kroppen. En sådan känsla där man verkligen känner att man lever och älskar det!

Nu sitter jag inlåst i vintermörkret och äter popcorn och godis. Tittar på faddergalan och som vanligt är kinderna våta. En önskan jag har är att någon gång få åka som volontär i utsatta länder. Någon gång, någon gång.

I pauserna sitter jag och nöter Ane Bruns version av True Colours. Nu åter till verkligheten!



















Min dag i bilder

Puss och kram!

No comments: