2008-12-27

Jag och de andra huliganerna

Mellandagsrea. Man bli ju anfådd av bara självaste ordet!

Jag åkte in till stan någon gång vid två tiden idag, ett STORT misstag. Det var nämligen då alla andra också bestämt sig för att shoppa. Skulle in på Kicks för att köpa en parfym som jag tänkte att de kanske hade rea på men det enda som stod kvar på reabordet var nån Jean Paul Gaultier Parfym som jag aldrig tidigare sett. Vidrig var den också.
Men efter sammanlagt 1 timmas väntan på lediga provrum, slagsmål vid galjarna, kö till kassan och några svettpärlor senare hade jag ändå gjort stora fynd.


Men mig hem hade jag:
-En svart lager på lager klänning från Bik Bok 250:-
- En svart blus med knappar och knyt i halsen från Rut mfl. 150:-
-Svarta Serious Sally jeans från Rut mfl. 200:-
Svart siden/polyester topp från Indiska 50:-
- Ett par svarta skor från Din Sko 99:-
.
.
.
Ja, hela paketet för ungefär 750 kronor. Det tyckte jag var ett kap! Mycket svart blev det dock men jag är nu inne i en sådan period. Passar till allt och är alltid snyggt!
.
Skor var egentligen inte något jag ville köpa men jag var tvungen att införskaffa mig några till nyår. Jag har ju egentligen de perfekta skorna tills dess men de glömde jag i Sundsvall sist jag var där. Så typiskt! Så därför blev jag vääldigt glad när jag hittade ett par snygga för under hundralappen. Dessutom höll de andra på att bli ganska utsliten.
.
.
.
Efter all shopping hade jag bestämmt mig för att ta en solning i väntan på att mamma skulle sluta jobbet. Men mitt sol-place stängde dagen till ära klockan 4, då jag var klar på stan med andra ord. Så, då tänkte jag gå o ta en kaffe i min väntan, men mitt stammis ställe och dit jag endast går hade teambilding från klockan 4. Suck.
.
Så då tog jag helt enkelt bussen till min mammas jobb för att vänta på henne där. De vet jag ju i alla fall inte stänger förrän kl 5. Men aj så snopet när jag stod där o ryckte i dörren. Ja, jag hade helt glömt att de stänger dörrar och reseption en timme innan stängning.
Ja, efter en timma i kylan så kom ju mammsen ut i alla fall och jag bjöd henne på en middag på Lilla Siam. Lika gott som vanligt.
.
.
.
Nu sitter jag i sängen och tittar på lite serier. The secret life of the american teenager och Lipstick jungle. Den sistnämnda tror jag inte har börjat sändas här i Sverige ännu men det är i alla fall helt kanon. Såklart. Det är ju författaren till Sex And The City som skrivit även denna.
Ska även värma på mig en kopp te, krypa under täcket och läsa min nya tidning. Ska njuuta av att jag får kliva upp när jag vill imorgon...

No comments: