2008-12-28

Mys pys söndag

.
Vaknade efter en lååång sömn och med bra humör. Sedan jag vaknat har jag tagit en promenad, varit och solat, duschat, färgat ögonfransar/ögonbryn och nu sitter jag med ansiktsmask. Japp, söndagar är för mig heliga, nödvändiga och underbara. En dag att bara vara.

Det som sedan väntar mig är att jag ska dra på mig mina nya fina kläder, äta tacos, dricka ett glas vin och slå på en bra film. Blir nästan avundsjuk på mig själv! :)

Ja, sedan ska jag ju faktiskt städa upp i hemmet lite, det är ju också en utav mina söndagsrutiner. Men det är bara roligt, Jag slår på bra musik och snurrar runt fortare än vinden. Sedan kan man i ro och tillfreställdhet sitta och fortsatta att bara vara.
Och nej, jag städar inte bara på söndagar, men det är då jag gör en "storstädning".

Innan läggdags byter jag sängkläder och kryper ner med min pyjamas på alldeles nyfluffade kuddar.

Ja, o sedan är det ju måndag och då har jag nyladdade batterier. Perfect!



No comments: