2008-12-14

Bakis utan fylla?

Kvart i 1 vaknade jag "imorse" av att mamma ringde. Min kropp vägde bly och det gjorde ont i muskler jag inte visste att jag hade. Jag som hade tänkt åka o träna o sola idag. Men icke. Har legat i soffan och tittat på skräp tv och ätit lösviktsgodis till frukost. Med andra ord djort mostattsen till att träna. Men jag låter mig ha den här dagen idag så kanske jag är piggare till imorgon. Det är ju trots allt min tv kväll idag. One three hill och Gossip girl.
Söndagar är min heliga dag. Det får ingen störa. Jag brukar ha, när jag inte är sjuk vill säga, en slags rutin från att jag vaknar på morgonen:

~ Jag kliver upp och tar på mig mjukiskläder
~ Går en lite längre promenad med hunden
~ Äter frukost och gör mig i ordning
~ Fixar disken, golven och tvätten
~ Åker iväg o tränar och innan jag åker hem köper jag med mig något gott till kvällen. (Ja, jag tränar och äter godis!)
~ Duschar
~ Tänder ljus och inväntar mina timmar framför tv:n


Ja, det var en sån dag jag trodde att jag skulle få idag med. Men jag ska i alla fall försöka komma iväg på min promenad.

P&K

No comments: