2009-07-14

Nergrävd

Oj, oj oj så lyckad kvällen blev i lördags! Det hela började med att Fridelin kom över till mig och drack lite drinkar, sedan åkte vi till Erik där det blev kvällens första öl. Spotify, öl och härliga människor. Lovely! Sedan bar det av till Pause där vi blev sittande hela kvällen och tjötade, lyssnade på underbar musik och drack öl. Ja, en helt perfekt kväll i mina ögon. Jag ska inte börja dra upp vilka som var med för då kommer jag säkert glömma någon eller skriva fel namn så jag dumpar det. Ja, det var hur som helst så skönt att bara ta det lugnt en utekväll och slippa springa mellan krogarna i jakten på lyckan. Nej nej, det där skulle jag gärna göra om igen.

Söndagen, ja då var jag så osocial man bara kan vara i stort sätt. Jag lämnade varken soffan eller morgonrocken på hela dagen och var i stort sätt okontaktbar. Det var så jädra skönt. Jag vet inte varför, men jag har kännt mig lite låg till som tätt.

Men igår hade jag en urmysig dag/kväll/natt! Jag blev bjuden på middag hemma hos Lisa på Herkö tillsammans med ett gäng härliga brudar. Och jisses vilken lägenhet hon bor i. Och utsikten?! Ja vi åt i alla fall skit god mat och drack lite vin. Det var så grymt harmoniskt där ute och sällskapet var top noch. Vid 10 tiden åkte nästan vi alla hem till Anette och förtsatte kvällen där. Vi tänkte ta en sväng på G3 också men vi tänkte ju inte på att det trots att är Östersund vi bor i och att de stängde vid 24. Men det blev en ganska tidig kväll trots allt. Eller så kanske inte... Och jag som klev upp klockan 8 imorse för att åka till sjukgymnasten...

Kan ni förstå att man kan bo såhär?! Lite längre till höger ligger Lisas hem.



Men idag har jag också haft en sån där låååg dag. Knappt suttit vid datrorn och haft mobilen på ljudlöst hela dagen. Det var inte förrän nu mot kvällen jag tog tag i mitt liv och städade. Så nu är hemmet kliniskt rent. Och sängkläderna bytta så nu ska jag hoppa in i duchen och sedan njuuta av sängen. Hoppas på att morgondagen är lite bättre för då ta me tusan spelar ju Björn Rosenström på Marité och det går ju inte att missa!

No comments: