2007-06-26

Lista

ONÖDIGT
1.Vad heter du? Johanna
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Jag vet inte, ganska tillfreds med mitt namn, men kanske något annorlunda, namnet Vilda och Nova tycker jag är väldligt fint.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Höhö, pappa tyckte att han va väldigt smart när han kom på namnet Justina. Haha, det är en kompromiss mella Jussi och Christina som mina föräldrar heter. Om Jag varit kille skulle jag hetat Sammie.
4. Vilket stjärntecken är du? Våg och skorpion, ligger precis i mitten, men jag brukar säga att jag är så mycket våg att jag inte kunde bestämma mig.
5. Vart bor du? I Sundsvall när jag pluggar och i Östersund på helger och lov.
6. Bott utomlands? Nej, tyvärr.
7. Flyttat antal gånger? 4 gånger. Första gången när mamma och pappa gick ifrån varandra. Andra när jag flyttade till Sundsvall för att plugga, tredje när jag bytte lägenhet där och fjärde gången när jag och mamma flyttade från Ånge till Östersund.
8. Vart skulle du vilja bo? Någonstans utomlands, helst Rom.
9.Vad vill du bli när du blir äldre? Frisör/Make-up artist/hudterapeut.

UTSEENDE
1. Hur lång är du? 1.73
2. Hur mycket väger du? ca. 55 kilo
3. Hårfärg och frisyr? Mellanlångt, uppklippt, mörkbrun- för tillfället!
4. Ögonfärg? Blå
5. Mest nöjd med? Ingen aning, men mamma har alltid sagt att hon är så glad att jag fått fina knäskålar! Höhö
7. Skostorlek? 37
8. Glasögon? Ibland när jag tittar på tv.
9. Har du några piercingar/tatueringar? Hål i naveln och öronen. Ska snart tatuera mig.

FAVORITER
1. Filmer? Crash, den bör ses av alla! Låtar? Oj, för många för att nämnas här.
3. Årstider? Sommar
4. Mat/dryck? Allt som släcker törsten och mättar.
5. Djur? Det har alltid varit min dröm att få ha en apa eller en mini-gris!
6. Färg? Olika på olika saker.
7. Parfym? Kan aldrig hålla mig till en och samma, men nästan alla Hugo Boss och Escada.
9. Ämne i skolan? Frisör, psychologi och fysik.
10. Sysselsättning? Allt som bevisar att jag lever!
1. Vad använder du just nu för jacka? Det är sommar, använder ingen.
2. Vad använder du just nu för skor? Jag har för många för att nämna alla.
3. Favoritfärg på kläder? Allt som framhäver min nya bränna! :D
4. Favoritmaterial på kläder? Mmm, 100% bommul. Höhö
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Den fina klänningen jag såg på nelly.se
6. Favoritaffärer? Alla affärer med REA i.
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Det är olika, ibland köper jag inga alls, men annars kanske för 500-lappen.
8. Favoritdesigner? Det spelar inkgen roll så länge kläderna är snygga.
9. Vad har du för byxstorlek? ca. W 27, L 32.
10. Vad har du för tröjstorlek? Small.

DITT RUM
1. Stort, litet eller mitt emellan? Litet.
2. Vilken färg på tapeterna? Gula.
3. Vilka färger går rummet i i övrigt? Kryddiga färger, i afrikans stil.
4. Favoritmöbel i rummet och varför? Sängen, behöver jag äns nämna varför?
5. Vad vill du ändra där inne? Inget vad jag kan komma på, har precis gjort om.
6. Vad har du där inne av följande:
a) tv? Ja, två stycken, travade på varandra. Haha. Dock bara en av dem som fungerar.
b) video/dvd? Njae, finns i datorn.
c) dator? Mja, jag har en bärbar.
d) stereo? Finns i datorn.
e) telefon? Mobiltelefonen.
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? En gångväg, vår balkong, en lekpark och min Johannas sovrumsfönster. Snacka om att bo nära varandra. Haha.
8. Vad gör du oftast i ditt rum? Sover.
9. Vem förutom du brukar sova i din säng? John Blund brukar crasha där iband! ;)
10. Favoritpryl i rummet? Sängen som sagt.

BLANDAT
1. Vad heter din morfar? Han hette Bengt.
2. Vad har du i din
a) jackficka just nu? Använder inte jackan, men jag antar att det ligger läppglans, ett prov på en parfym, några kvitton och lite mera läppgans.
b) skolväska just nu? Jag har ingen bestämd skolväska, men om man tänker på dataväskan jag fått av skolan så har jag, en parfym, nån penna och en massa visitkort.
3. Vad är du beroende av? Choklad och glass!
4. Vilket land kommer du i från? Jag är halv Finsk men jag har bara bott i Sverige.
5. Vilken sorts lipsyl använder du? Just nu en från The Body Shop med smak av papaya.
6. Vad tror du på? Inte på någon direkt religion, jag har någ min egen lilla tro, men det jag tycker stämmer mest in på mig är Buddismen.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Kristendommen.
8. Har du nått husdjur? Ja, en katt och en hund.
9. Vad bor du i? I lägenhet/radhus. Inte riktigt radhus, men det ser inte heller ut som lägenhet, vi har egen ingång och så.

GREJER
Plånbok: En svart med guld.
Tandborste: En blå-vit från Jordan.
Smycken: Pilgrim <3
Solglasögon: Ett par stora, svarta från H&M.
Underkläder: Just nu en svart spets- bh med matchande trosor.
Nagellack: Genomskinligt.
Mp3: Japp, en från CREATIVE som används regelbundet.
Mobil: En Motorola V 38. Den platta sorten.

No comments: