2007-06-20

Härlig dag



I
dag har det inte varit en lungn stund. Vaknade vid 12 tiden sådär prefekt utvilad. Jag åt frukost (mammas hembakade bröd !!) och sedan gick jag en lång promenad med Ronya. Vi gick förbi djur och kul gården och tittade på hästarna och åsnorna, sedan gick vi förbi bäcken och badade fötterna. Härligt. När vi kommit hem så låg jag ute och solade lite, men det var ganska kallt för det blåste så. Sedan dammsög jag hela lägenheten och storstädade mitt sovrum, ricktigt fint blev det. Hehu. När jag väl satt mig framför tv:n för att ta det lite lungt så ringde mamma och frågade om jag ville gå en sväng på stan och det ville jag ju självklart! hehe. Ja, osso nu ikväll så bakade jag. Fattar ni, jag, bakat!? Oj. Gjorde iaf en sockerkaka med hallon! Guuud vad gott det var. Mitt eget recept faktiskt, ganska stolt! Tihi. Mamma sa att det va den godaste sockerkakan hon någonsin ätit!! Inte illa va? Höhö. Ne, nu ska jag sitta o titta lite på tv innan jag ska krypa till kojs.

Cio!

No comments: