2007-03-02

Nattugglans ord

Jag söker en kompromiss. En kompromiss där jag kan få vara vaken på nätterna när jag tänker som bäst och en kompromiss där mamma kan somna utan att bli irriterad av ljudet från min knappande dator.

Lägenhet är = fängelse för mig. Det är nu jag vill städa, möblera om, dansa loss till den sköna musiken som aldrig spelas på dagarna och tänka. Jag vill tänka de där tankarna som aldrig hinns med att tänkas på dagarna. Vem har sagt och bestämt att det är dagarna man ska vara vaken på och inte nätterna? Jag tycker allt blir så fint i mörkret. Skuggorna av träden, alla de där persikofärgade gatlysorna och ja, till och med jag ser helt okey ut i mörkret! Tehe

Jag ska revolutionera. Jag ska gå emot strömmen. Jag ska gå min egen väg. Jag ska genomföra min vilja.

INGEN kan stoppa mig.



Vem försöker jag lura? Jag blir livrädd för mamma när hon blir arg!
God natt.

No comments: