2008-06-04

I'm miss Lonely!

Patetiskt? Jo, jag borjar fundera om mitt val och min inställning till att vara ensam en kväll inte är just en smula det. Vem försöker jag lura? Det är tråååkigt!! Jag minns min mammas visdomsord; "Johanna, du måste trivas i ditt eget sällskap". Pffht! Skit snack. Vem fan är dum nog att stanna hemma och tycka synd om sig själv när de hade möjligheten att umgås med trevliga människor och äta buffét? Jo jag tydligen. Men vadå, jag har ju min själv som sällskap och baileysglass. God damn it. Jag vill spy på visdom och dricka mig härligt lullig istället. Det måste väl ändå vara mycket trevligare att umgås med tevliga människor och hata sig själv dagen efter en sup än att sitta hemma och tycka synd om sig själv, äta sig till ett rus och sedan må dåligt en vecka över det. Eller?

Nej Johanna, tyck om ditt eget sällskap.
Men om jag är otrevlig idag då?

Äh, nu ska jag gå och roa mig med att måla mina tånaglar lila eller något.
Keep on rocking!

Döm mig inte, jag lider av tristess!

No comments: