2007-08-25

Proffs äting

Idag har det varit en riktig toppen dag! Vaknade vid liv nån gång runt halv 12 och sprang över till Johanna och åt ny bakade blåbärs muffins som hennes pappa bakat. Han var duktig han för goda som tusingen var de. Sedan åkte vi bort till pingstkyrkan och gjorde en massa fynd då de sålde allt för halva priset. Johanna köpte en jätte fin väska och jag köpte 5 st jätte fina, nya IKEA tallrikar för sammanlagt 6.50 (!) Sedan kom vi hem till henne igen, åt lite lunch, fick nybakta vaniljbullar och mjölk. Tänk om jag hade någon som kunde baka till mig sådär. Lyllos. Stack sedan hem nosen en sväng för att fixa till mig lite och åkte sedan ner till stan för att käka på kina med Johanna, Emma, Sofie, Simon, Jennie och Johan. Eftersom både jag och Johanna vräkt i oss hela dagen så delade vi på 4 små rätter, men fick en egen efterrätt för Simon orkade inte sin. :D Sedan bar det hem till Sofi, det kom även lite fler folk men har ingen koll på vad de hette. Där spelade vi iaf ett jätte roligt spel, läste sagor för varandra, lekte arga leken, gosade med mjukisdjur och kollade på gamla väderprognoser. Haha, skit kul hade vi.

Några klockrena kommentarer under kvällen;

Under frågesporten:
"Så kan man känna morgonen när man gjort något dumt"
-"Att man kissat på sig?!"

När vi tittade på nån inspelad gammal väderprognos och innan Johanna fattade att den var just gammal:
"Men guuud, det ska snöa imorgon!!!"

Emma ska ringa Jonas:
"Hej det är Jonas!"
"Hej Jonas, det är Emma! Vad konstig du låter"
"Jasså, gör jag det?"
"Ja, men det här är väl inte Jonas? Får jag prata med Jonas!"

"Jo, det är Jonas"
"Jaha? Ja, men ska du med hem till Sofie sedan ikväll?"
"Njae, men jag är i Gävle"
"I Gävle? Men asso va fan. Det här är inte Jonas?"
"Jo, det är Jonas"

Efter en lååång tid så förstod Emma att det var Jonas, men inte den Jonas hon skulle prata med. Hon vet fortfarande inte vem denna Jonas från Gävle med det inkorrekta efternamnet är och från vart hon fått hans nummer inlagrat i sin telefonbok. Men slutet gott allting gott, vi fick tag på originalet.


Jag måste även tillägga att jag fått en av de bästa nyheter jag kunnat få igår. Om 10 månader är jag färdig frisör, MED gesällbrev. Jag slipper göra ett fjärde år praktik för att kunna ta gesällen och får istället göra den nu när jag går ut tredje! Det känns som om jag fått ett helt år av liv tillgodo, jag slipper binda upp mig, jag kan få börja jobba på en gång, jag kan få åka ut och resa, utvilda mig lite till eller what ever, för jag är klaaaar sedan! Gaaah. Lyckligast.



No comments: