2007-09-01

JAAA!

Idag har jag fått den bästa nyheten jag kunnat få! Låg ute och solade i godan ro när min telefon ringde. "Svara annars är du en bajskorv". Det var en helt till sig Kate på andra linjen. Hon hade tittat in på skolan och fått veta en liten hemlis. Men nu skiter jag i att detta är en hemlis för jag är för glad för att kunna hålla käften! JAG ÄR OM TIO MÅNADER KLAR FRISÖR! Jag slipper gå mitt fjärde år och kan ta mitt gesällbrev efter bara tredje. Jag kan börja söka jobb, jag kan om tio månader istället för 22 flytta ner till Stockholm. Damn vad jag är glad!

Som ett litet plus i kanten så åkte jag in till stan för att möta upp mamma på hennes jobb (Spa kliniken) och fick där veta att hon inte slutade kl 4 utan 5. Jag suckade till och satte mig ner för att vänta när Mia (min nya bästa kompis) sa att jag kunde gå in på relax avdelningen och bada bubbelpool och mysa gratis och franco.

Nu blir det grilla och en massa firande för att jag äntligen ser ljuset...

No comments: