2007-08-19

Pappa

Igår flyttade jag in i min fina lägenhet. Fick hjälp av pappsen som jag inte träffat på 6 månader. Fan vad det var härligt, och allt gick så jävla bra för en gångs skull. Köpte en ny säng/soffa, täcke, kudde, sängkläder, överkast och en massa stooora prynadskuddar. Det blev as bra! Efter en lång stund på IKEA och en massa pluttrandes i lägenheten fick jag min underbara belöning... EN NY DATOR! Iiih. Får hem den nån gång på onsdag, gissa om jag längtar. 4 gig internminne :D Da bomb! Fin liten widescreen lap top från hp compaq som är som gjord för mig.

Ja, jag blev i alla fall nästan helt klar i lägenheten, nu är det bara det där roliga pysslandet kvar. Jag är så glad att det var pappa som var med mig och inredde, att han engagerade sig i det. På vägen hem stannade vi och åt pizza och utan att jag äns behövde påminna honom så beställde han annanas på min. Det kanske inte låter som mycket för dig, men för mig betydde det mycket. Att han faktiskt hade lagt till en sån liten detalj på sitt minne. Det går inte att förklara, man måste nog veta vår relation för att förstå, men jag vet, och jag är glad! I höst kommer han hålla till lite i Sundsvall så jag kanske äntligen får spendera lite tid med honom, innan han åker till Kina och blir borta i ett år det vill säga. Efter det funderar han på att "dra sig tillbaka" och flytta till Asien. Fan. Men kanske borde jag vara van? Och som han sa,; "Jag kommer ju hem någon gång om år då det är jakt." Mmmh, kanske borde jag glädjas av det.

Nej, nu lämnar jag de tankebanorna och fokuserar på nuet, för det är nu som allt är bra emellan oss och det är nu som jag har den där härliga saknaden i kroppen efter honom...

No comments: