2009-08-13

En vecka i nya, stora staden!


Ja, snart har det gått en vecka sedan jag blev en 08a och att jag är nykär är ett faktum. Jag har faktiskt redan börjat lära mig stan. Idag gick jag faktiskt in från kungsholmen och hittade in till T-centralen. Kanske inte så mycket att skryta över för vissa med för mig var det stort!

Jag ÄLSKAR förövrigt min skola. Den är helt underbar. Extremt hård, precis så som jag vill ha det. Och när jag säger extremt, då menar jag verkligen EXTREMT hård!
Men vet ni var tusan jag har gjort idag? Jag, Johanna Stenlund har varit backstage på Stockholm Fashion Week! Yes yes yes! I loved it! Åh, jag älskar mitt nya liv så ni anar inte.

Ja, jag kanske ska försöka dra en liten sammanfattning av veckan. Inte så händelserik kanske, men de är sånna där små små saker som fått mig att bli kär. Som när jag satt i en nercabbad cadillac och kände äkta frihet, eller när jag tog tunnelbanan till ett ställe jag aldrig varit på och hittade galant, eller ruset efter lektionerna, eller pulsen på fashion week, eller när jag vandrade längst vattnet på herrgården där Marre bor eller när en hora flirtade med mig! Det sistnämda var kanske inte lika graciöst som allt annat men ack så roligt det var. Det var då jag första gången insåg att jag faktiskt var i Sthlm.

Förövrigt så tror jag att jag kommer att bli en socitetsdam om inte så länge till. I alla fall om jag fortsätter hänga hos Marre. Hon och Nicklas hyr ett hus på Olof Palmes brorssåns herrgård. Som förövrigt är gift med en kvinna ur Zoega-kaffe familjen. Kungen jagar och hänger även på hans mark så igår satt jag på en stol där självaste kungen brukar sitta. Ja, också kan jag ju nämna att Nicklas känner Prins Karl Philip. Herre min gud vart ska detta sluta?
Men imorgon åker jag hem till mitt älskade Östersund och min älskade mamma.
Åker ner med tom väska och ska fylla den på nytt.
So long my friends :)

No comments: