2007-09-07

Borta bra men hemma bäst

Har kommit hem till Östersund efter ännu en vecka i Sundsvall. Mamma var med mig i Sundsvall måndag till onsdag och hon fick för första gången se min lägenhet. Vi var ju även o hälsade på Diana som nu längre kanske inte ska heta Diana då de är rädda att folk ska försvenska namnet. Så vi får väl se vad de blir. Hon skulle till och med kunna heta Rossamunda för hon är så söt att det blir över. Kurserna började i veckan också så nu är det samhällskunskap, religion och svenska C som driver mig till att slita mitt hår. Självklart läser jag frisörämnen också men de är bara tok roliga. Till och med permanent kompendiumet. Efter att mamma farit hem så färgade jkag Fanny och klippte Emma och medan jag höll på så ringde telefonen och jag fick ännu en kund, så på lördag ska jag hem till Helene och klippa henne. Har klippt henne en gång förut också så det är ju positivt att hon ringde mig igen. Ja, och nästan hela torsdagen spenderade jag så klart på BB och kärlekade. Innan jag hoppade på tåget till Östersund idag hann jag med att gå på stan med Kate en sväng och fynda en fin fin topp för 49 kr. Ikväll har jag och mamma invigt den nya digitalboxen med att titta på Varannan vecka och nu börjar Wallander!

Jag bara måste säga att det är så jäävla skönt att komma hem och få hemlagad mat och ett proppat kylskåp med en massa godsaker ! :D

No comments: