2007-11-09

Fredag


Jag har precis kommit in från min nattpromenad runt Torvalla. Skönt väder, snö flingor och mp3 spelare, kan det vara bättre? Ja, det kan det! Vart fan är samhället påväg egentligen? Ska man måsta vara rädd bara för att man är tjej, ensam och det är mörkt? Ska man ständigt behöva kolla över axeln efter folk som man är rädd ska göra än illa? Fy fan säger jag. Inget hände mig, men jag var rädd, för det HAR hänt saker för så många andra. Visst, den där fulla mannen som kollade sådär konstigt på mig och kollade noga efter vart jag gick in var inte så mysig men tack och lov så hände inget som sagt. Hur kom det sig att folk förlorade den där respekten för varandra, eller har den kanske aldrig funnits?

Ja, nu sitter jag i alla fall här i säkerheten, hemma! Har påbörjat min diet idag också. Idag blev det grillad kyckling, grönsaksspätt och kesella till middag. Tog även som sagt min från och med nu dagliga promenad på 30 minuter. Till frulle imorgon blir det fruktsallad och te, mums!

Annars imorgon så hade jag tänkt gymma lite och försöka få med Johanna till News, i annat fall ska vi titta på film var det tänkt. Men ne, jag vill ju att ägaren på News ska fortsätta känna igen mig så jag får stammis rabatt. Haha. Det är tur att det inte bara är en krog utan även café, annars hade det ju kunna blivit lite jobbigt!

Nu väntar mitt badkar och den gula badankan.


/Johanna

No comments: