2007-10-24

18

Japp, igår fyllde jag18 basst och det firades med champagne frukors och mango sorbet med Fanny! Haha, blev nog lite för mkt med tanke på att jag hade provdag hela dagen! :P Sedan blev det gratis färgning på skolan, alltid lika uppskattat, så nu mina vänner är jag rödhårig. Tack för hjälpen Kate.

Åkte med halv 5 tågen hem till Östersund för att låta mamma fira mig lite. Jag ville vara hemma i någorlunda god tid och jag tänkte, dum som jag var att halv fem tåget skulle bli en bra lösning, om det inte hade varit spårarbeten och vi var tvungna att åka 40 kilometer i timmen, blev fett försenad och fick kuta upp till bussstationen på 2 minuter för att slippa vänta en hel timma på att nästa buss skulle köra mig hem. Men jag hann, men nöd och näppe. När jag kom hem hade mamma lagad über god middag till mig bestående av lax, sås, potatis och drink. Hon hade tänt ljus och på bordet stod 18 (!) Jätte stora, jätte fina röda rosor som jag fått att Marre, Patrik, Robin och Tony. Började näsan gråta. Önskar att de aldrig ska vissna. Fick öppna mammas presenter som bestod av en skortklänning, ID make-up, en underbar SPA- behandling, Relax avdelning inkulsive lunch och furkt buffé för två också hade hon beställt papper från BB där det stod allt om min födelse, från att mamma hon in p.g.a vad hon trodde var magsjuka tills att jag tog mitt första andetag.

Vid sisodär halv 9 tiden så kom Johanna och Lotta och åt tårta. Av Lotta fick jag en Bio biljett och av Johanna ett jätte jätte fint armband från Snö of Sweden.

Av pappa blev det pengar, vilket var oerhört behövligt, speciellt med tanke på att det ska bli en krogrunda på fredag. Då kommer Fanny upp och så ska hon, jag, Johanna, Emilia, Sofie och Adam ut. Skit skul ska det bli. Lördagen s´kommer bestå av ännu mer folk och middag. Längtar.

Ja, det var allt om mitt firande och jag vill bara säga TACK, till alla som gjorde min födelsedag fantastisk, till och med du som jobbade på banken och kom ihåg att gratta mig när du såg mitt leg. Haha.

Nu blir det lite rester av tårta i väntan på att Thomas ska komma.


Peace out!

No comments: